یزدفردا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: خسارت ناشی از سیل، تگرگ و طوفان ناشی از سامانه بارشی نیمه دوم فروردین ماه به بخش کشاورزی ۱۱۶۰ میلیارد تومان است.

به گزارش یزدفردا: دکتر احمد احمدپور با اشاره به خسارات ناشی از سامانه بارشی نیمه دوم فروردین ماه به بخش کشاورزی و عشایری جنوب کرمان، افزود: به بخش کشاورزی جنوب کرمان بیش از ۱۱۶۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده که عمده این خسارات در تولیدات کشاورزی از جمله گندم و گوجه فرنگی است.

وی خسارت به بخش تولیدات گیاهی را شامل اراضی آبی، باغی و گلخانه‌ها دانست و گفت: خسارت به بخش تولیدات دامی شامل دام سبک و سنگین بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به خسارت به بخش آب و خاک، افزود: در اثر سیلاب‌ها به دیوارهای حفاظتی مزارع، کانال‌های خاکی و لوله‌های انتقال آب خسارت وارد شده است.

احمدپور خسارت ناشی از بارش‌های نیمه دوم فروردین ماه را در امور عشایری بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به ۱۲ حلقه چاه، ۱۰ رشته قنات، پنج دهنه چشمه، ۲۴۰۰ کیلومتر ایل‌راه، ۳۳۱ رأس دام سبک و ۴۰ جایگاه دام خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خسارات اعلام شده را طبق نظرات کارشناسان بخش کشاورزی و عشایری دانست که به دستگاه ذیربط برای هرگونه تصمیم گیری ارسال شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا